Hong Kong - Reisverslag uit Peking, China van Ralf en Diana - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Peking, China van Ralf en Diana - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: ralf en diana

Blijf op de hoogte en volg Ralf en Diana

14 Mei 2007 | China, Peking

Na een hele gezellige tijd in Bandung was het afgelopen zondag helaas tijd om het prachtige Indonesie te verlaten. We hebben veel gezien en meegemaakt en ook het echte leven van de gemiddelde Javaan van dichtbij mogen meemaken. We hebben ook gemerkt dat deze mensen het niet gemakkelijk hebben. De financiele steun van de overheid en dingen zoals een ziektekostenverzekering is niet voor de gemiddelde inwoner van Indonesie weggelegd.

Mede dankzij de gastvrijheid van iedereen hebben we een onvergetelijke vakantie gehad. We hebben in Bandung een aantal mensen ontmoet en dingen gezien die we eigenlijk alleen uit de verhalen en brieven van tante Dol kenden. Gelukkig was Paul weer thuis na zijn Thaise ziekenhuis bezoek. Inmiddels zit hij alweer in Laos. Jeroen en Ome Fred zaten in Jakarta en we hebben hun ook nog kunnen zien. Ook hebben we van de kookkunsten van Sri mogen genieten.

Lieve tante Dol, ome Fred, Paul, Yuni, Jeroen, Sri en Inem,

Bedankt voor de gastvrijheid en moeite die jullie voor ons gedaan hebben. We hebben het enorm naar onze zin gehad. Een dikke knuffel voor kleine 'Puk' en misschien een ole ole??
Terima kasih atas semuanya. Sampai bertemu lagi...

Met de recepten van Sri op zak zijn we door tante Dol en ome Fred op de bus gezet naar Jakarta. Na een 3,5 uur durende reis kwamen we aan op Soekarno Airport. In 4,5 uur vlogen we naar Hong Kong. We hadden gelukkig het metro doolhof van Hong Kong de avond ervoor al bestudeerd zodat het vinden van ons hotel in het gigantische Hong Kong ons nog vrij gemakkelijk afging (met een beetje hulp van een vriendelijke amerikaan). Vandaag zijn we de stad ingetrokken en kwamen erachter hoe gigantisch deze stad is. Het is onmogelijk om alles te kunnen zien wat we willen in de periode dat wij hier zijn.

We hebben een kijkje genomen op de Flea Market in Sham Shui Po. Dit is een markt met heel veel electronica maar ook met tweedehands spulletjes. Ook hebben we een kijkje genomen in het centrum van Causeway Bay. We zijn van alles tegengekomen; complete ledematen van varkens en runderen die daar te drogen hangen, wel heel verse vis op het ijs die zelfs nog lag te spartelen tot de grote potten met mysterieuze gedroogde etenswaren. Met de woorden van onze indonesische gids Fajer nog in ons hoofd (de chinezen eten alles) besloten we heel voorzichtig te zijn met wat we voor etenswaren kochten en bestelden. Naar ons idee hebben we nog niets ransigs gegeten, maar ja je weet nooit...

Vanavond zijn we, na het avondeten, naar de Night Market geweest op Jordanstreet. Dit was een markt met allerlei spulletjes, vooral toeristische dingetjes, maar ook met waarzeggers en chinese opera voorstellingen.

Morgen is onze laatste dag in Hong Kong. Ons vliegtuig vertrekt om 00.05 uur 's nachts dus we hebben de gehele dag nog om te besteden. Tot over een paar dagen!!

• 15 Mei 2007 - 08:03

Daphne:

Wat een gave foto's van Hongkong! Fijn dat jullie zo'n mooie reis hebben gehad, kan eigenlijk ook niet anders als zo'n fantastisch iemand het geboekt heeft!!!
    Het was super om jullie hele reis en verhalen te volgen. Een nadeel dat jullie niet zoveel meer te vertellen hebben, het meeste weten we al. Nou ik ben blij dat ik jullie morgen weer zie...
    Liefs Daphne

• 15 Mei 2007 - 08:04

Daphne:

Lieve tante Dol, ome Fred, Paul,Yuni en Jeroen,
    Bedankt voor alle goede zorgen voor Diana en Ralf en we hopen dat wij de volgende gasten mogen zijn!
    Liefs Daphne

• 15 Mei 2007 - 09:36

Marloes:

Wat een mooie reis hebben jullie gehad! tot snel! kus moes

• 16 Mei 2007 - 11:47

Mama: