Ome Fred is thuis - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Ralf en Diana - WaarBenJij.nu Ome Fred is thuis - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Ralf en Diana - WaarBenJij.nu

Ome Fred is thuis

Door: ralf en diana

Blijf op de hoogte en volg Ralf en Diana

11 Mei 2007 | Indonesië, Bandung

Hallo allemaal,

Ome Fred is gisteravond thuis gekomen vanuit Jakarta. Paul is inmiddels in Laos, over twee weken vertrekt hij naar Alaska voor een training.

Vandaag zijn we naar de vulkaan gegaan in het noorden van Bandung. Vroeg in de ochtend zijn we vertrokken, want het was nog best een stukje rijden. We moesten door een National Park rijden waar de vulkaan in ligt. Hier zitten ook nog apen, maar die hebben we vandaag niet gezien.

Wat ik trouwens niemand wil onthouden is het Hehuwat-omkoop-schandaal... Tante Dol is aangehouden door een plaatselijke politieagent omdat zij niet op de juiste baan zou hebben voorgesorteerd. (sorry hoor meneer de agent, maar de weg zag eruit zoals het formule 1 circuit, zonder lijnen voor de afscheiding van rijbanen op de weg)
Maar ja een Indonesische agent spreek je niet tegen. Het gesprek ging als volgt;

agent; "hallo mevrouw mag ik uw rijbewijs en kentekenbewijs zien?"

agent; "dat is in orde maar u reed op de verkeerde rijbaan."

Tante dol; "dat doe ik hier altijd zo."

agent; " dat mag niet. Ik ben verplicht u een boete te geven. Er gebeuren in deze bocht veel ongelukken.
Heeft u tijd om uw rijbewijs op te halen bij het gerechtshof? Ik moet u een verbaal geven.

tante dol; " ah toe, kan ik de boete hier niet betalen."

agent; "ja dat kan."

tante dol; "hoeveel?"

agent; "50.000"

tante dol; "kan het niet minder?"

agent; "nee, 50.000."

En zo overhandigd tante dol op sluwe wijze 50.000 rupia zo onopgemerkt mogelijk in de handen van de vriendelijke (lees; corrupte) agent. Zo gaat dat hier dus... Het geld verdween overigens in de broekzak van de zo 'behulpzame' agent...

We hebben ook kennis gemaakt met een zeer bijzondere manier van parkeren. We reden een parkeergarage in waar de twee eerste (en makkelijkste) parkeerplaatsen waren voorzien van de tekst; 'ladies parking' Da's stoer hoor! Speciaal voor de minder begaafde chauffeurs...

Vandaag hebben we ook een kijkje genomen bij de warmwaterbronnen. Vroeger liep hier een riviertje maar tegenwoordig is al dat warme (met zwavel) water in een zwembad gegooid. Wel erg warm trouwens. We hebben ook een kijkje genomen op het bungalowpark van Juni's ouders. Erg mooi hoor. Daarna zijn we weer terug richting Bandung gegaan alwaar we langs de kant van de weg de theeplantages hebben bewonderd en een wel heel erg lekkere ananas hebben gegeten.

In Bandung hebben we chinees gegeten, wat volgens mij de lekkerste chinees is waar ik ooit gegeten heb!! Daarna zijn we naar huis gegaan.

Jeroen komt morgenochtend thuis.

  • 11 Mei 2007 - 11:04

    Martine:

    Erg leuk om te lezen en om tante dolly en ome fred te zien op de foto's!!! maak ook maar veel foto's van jeroen morgen!
    Jullie verhalen vind ik ook erg leuk om te lezen!

    Groetjes Martine

  • 11 Mei 2007 - 13:01

    Carla:



    Het blijft leuk om jullie reiservaringen te lezen. Wel gezellig om bij Dol en Fred te zijn he!
    Ik ben benieuwd naar jullie hele foto- en reisverslag.
    Groeten aan allemaal van Louis en Carla

  • 11 Mei 2007 - 14:34

    Keirh:

    De foto's zien er leuk uit. Mooie vulkaan, wil ik ook wel eens zien!
    Groetjes aan Ome Fred en Tante Dolly

    van Keith.

  • 12 Mei 2007 - 01:58

    Dol:

    Lieve familieleden
    Even een groet van ons, de gastvrouw en gastheer. Erg leuk dat jullie de foto's en reisverhalen van Diana en Ralf volgen.
    We hebben een reuze gezellige tijd samen, doen veel, kletsen veel enzov. Morgen moeten ze helaas weer terug. Van mij hadden ze nog wel een maand langer mogen blijven...! En.... wie volgt.... wie is/zijn onze volgende gast(en)?? Alvast van harte welkom.
    Fred en ik plannen om eind augustus/begin september te komen. Dit hangt af van Fred's werk. Helaas kan hij alleen 3 weken verlof krijgen. Misschien kom ik dan een week eerder. In ieder geval zie ik jullie allen (hopelijk) dan.
    Een dikke zoen en veel liefs voor jullie allen van mij en ook van Fred.
    Dol

  • 12 Mei 2007 - 11:21

    Pa:

    Hallo Kinderen,aan alle mooie dingen komt een eind.Zo zoetjes aan gaan jullie je weer opmaken voor de terugreis.Maar van de indrukken en de foto's kunnen jullie nog tijden genieten.Wat prachtig.
    Wat betreft Kaya heb ik een trieste mededeling voor jullie.Ik heb met haar onder vier ogen ernstig gesproken en ze heeft me medegedeeld dat ze aan de Tormentil wil blijven.Ik heb haar laten kiezen en als ze bij mij wilde blijven moest ze drie maal blaffen.Nou ze blafte wel 10 x.En dit herhaalt ze iedere dag.Dus jullie weten het vast.Helaas.
    Van de familie van deze zijde wensen we jullie nog een paar hele fijne dagen en een goede terugreis.Tot ziens in Kampen
    Pa

  • 13 Mei 2007 - 10:23

    Dol:

    We missen jullie echt vandaag. Naar he zo'n afscheid. Weer even wennen.... Pukkie mist jullie ook, hij heeft de hele dag nog niet gegeten en loopt verloren rond.
    Na een zonnige week begon het vandaag heel hard te regenen... toeval?
    Hoop dat jullie een goede reis hebben gehad en nog fijne dagen in Hong Hong!
    Dikke zoen

  • 13 Mei 2007 - 12:09

    Tinka :

    Heb jullie nog effe een mailtje gedaan. Fijne dagen in Hong Kong !!! X Tinka

  • 13 Mei 2007 - 14:59

    Daphne:

    Nou heb wel wat gemist. Ben net terug van Mallorca na een enorme vertraging. Ik heb van mama begrepen dat jullie nu in hongkong zijn en gelukkig woensdag weer thuis dus ik zou zeggen tot woensdag!!!!!
    dikke kus daf

  • 14 Mei 2007 - 07:51

    Marloes:

    Lees net dat jullie al weer aan de terugreis zijn begonnen, jammer had nog wel meer verhalen willen lezen. Maar gelukkig kunnen we ze straks rechtstreeks van jullie horen. Tot snel! kus moes

  • 14 Mei 2007 - 15:51

    Marijke Woord:

    Heb genoten van de reisverslagen en de foto's. Goeie reis terug!
    Groeten

  • 18 Augustus 2007 - 09:06

    Hans Van Poppel:

    Hallo Ralf en Diane, ik "misbruik" jullie site even tgv Fred en Dol. Kwam hun foto's tegen tijdens voorbereiding op onze toekomstige Indonesiereis. Wij hebben 1987-88 2 jaar in Bandung gezeten waarbij Dolly goud voor ons heeft betekent! Graag onze groet aan haar, en als het kan een e-mail adres?

    Hans & Ruurdje
    hvpoppel@home.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ralf en Diana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 13774

Voorgaande reizen:

12 September 2014 - 12 Oktober 2014

Roadtrip Amerika

Landen bezocht: