aankomst en Los Angeles - Reisverslag uit Lairport, Verenigde Staten van Ralf en Diana - WaarBenJij.nu aankomst en Los Angeles - Reisverslag uit Lairport, Verenigde Staten van Ralf en Diana - WaarBenJij.nu

aankomst en Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Ralf en Diana

13 September 2014 | Verenigde Staten, Lairport

Gisteren na een vlucht van ongeveer 10,5 uur aangekomen op Los Angeles AirPort (LAX). Prima vlucht gehad en de douane heelhuids doorgekomen. We dachten een strenge controle te krijgen voor de invoer van verdovende middelen maar we moesten het doen met een beagle die bananen kon ruiken. De belangrijkste vraag was dus of we fruit of andere etenswaren bij ons hadden. Het was wel erg lang wachten was bij de douane. Ze weten nu alles van je. Gezichtsfoto en vingerafdrukken.

11:45 uur

Na het inchecken in ons hotel voor 1 nacht zijn we Los Angeles zelf wezen verkennen. Aangezien we weinig tijd hadden hebben we een tour geboekt om de highlights te bekijken. We konden op het laatste moment nog mee en werden eerst naar Venice Beach gebracht. Venice Beach staat bekend om verscheidenheid van artiesten die op de boulevard hun kunsten vertonen. Langs de boulevard waren allemaal winkeltjes. Overal hangt de geur van wiet. Je kan medicinale wiet kopen bij de Green Doctors. Dat zijn kleine groene winkels waar de verkopers gekleed zijn in groene dokterskleding. Tussen de boulevard en het strand ligt de bekende promenade waar je echt gezien moet worden op de mountainbike of rollerblades. Snel oversteken want het gaat best hard. Helaas had Lee, onze chauffeur, zich aangepast op de gemiddelde leeftijd van zijn publiek en hadden we maar kort de tijd. Wij waren blijkbaar de enigen die wel langer wilde blijven.

Daarna gingen we naar Hollywood. Door de drukte in de stad duurde de rit zeker een uur. Maar Lee wist alles over de schandalen van bekend Hollywood en waar ze zich hadden afgespeeld. Hij wees diverse plekken aan waar wie wat had gedaan... of dood was gevonden...

Interessanter werd het toen we langs Twenty century fox studio's reden en voor Diana The Muppets Residence, waar de Muppets verblijven... Je kon een aantal filmsets zien in het voorbij gaan. Misschien als we op tijd terug zijn in L.A. dat we nog een studio kunnen bezoeken. Stoppen was er niet bij dus met een vlugge blik moesten we het doen. Toen reden we over het bekende Rodeo Drive waar the rich and famous gaan shoppen. Alleen maar peperdure winkels, ook hier stopten we niet vanwege de tijd.

Toen naar de Walk Of Fame. Ook hier was het tijdschema van Lee wel erg strak, we hadden 30 minuten. Via the Walk of Fame zijn we naar het bekende Hollywood Sign gelopen want die wilden we toch wel op de foto. Onderweg kwamen we een erg goed gelijkende wolverine tegen en een spiderman met wat overgewicht... Ook Minnie Mouse was aanwezig en die wilde de groeten doen aan Fenne.
We hadden hier ook wel wat langer willen blijven maar Lee hield zich strak aan het schema. Op naar Farmers Market. Waar we konden eten en winkelen. Daar hebben we in the farmers Market wat gegeten en door de winkelstraat gelopen. Aangezien we de klok bijna rond waren begonnen we toch wel erg moe te worden.

Daarna terug naar het hotel waar de lichtjes direct uitgingen.
Vandaag halen we in de middag de camper op en gaan we echt op pad. Het is op dit moment erg warm in California en we zagen net al weer op het journaal dat de zoveelste bosbrand is uitgebroken. Laten we hopen dat we airco hebben....

• 13 September 2014 - 21:47

Tom Tielbeke:

Hallo ralf en diane geniet er nog van slaap ze en de camper zal vast airco hebben anders heb je altijd nog arko groetjes vanuit ook een warm pamplona Tom