Santa Barbara, Malibu en Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ralf en Diana - WaarBenJij.nu Santa Barbara, Malibu en Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Ralf en Diana - WaarBenJij.nu

Santa Barbara, Malibu en Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Ralf en Diana

03 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

En dan nu de laatste dagen langs de kust. We zijn van San Simeon naar Santa Barbara gereden. We moeten toegeven, de Pacific Coast Highway werd nog mooier op sommige stukken. Je doet wel een stuk langer over het aantal mijlen als je op zulke wegen gaat rijden, maar het was het waard.
Pas in de middag kwamen we aan in Santa Barbara. Je kon wel zien dat de hogere klasse zich gevestigd heeft langs de kust van San Fransisco. De huizen werden steeds mooier en groter. De auto's werden ook steeds mooier en groter. Met de huizen en auto's stegen trouwens ook de lokale prijzen.

We hebben het centrum eerst nog maar even over geslagen en zijn gelijk richting het strand gegaan. We wisten dat er veel gevolleybald werd op het strand van Santa Barbara en dat wilden we toch wel even meemaken. Omdat het een behoorlijk strand is hebben er allebei een beachcruiser gehuurd en zijn langs het strand gefietst. Er werd ons verteld dat de er veel profspelers begonnen zijn op het strand van Santa Barbara met beachvolleyballen. Eenmaal bij de veldjes aangekomen en wat mensen aangesproken te hebben hadden we al snel 2 teams bijelkaar gekregen van Fransen en Amerikanen en zijn we gaan beachvolleyballen. Dat was al wel heel lang geleden dat we allebei hebben gevolleybal maar nog steeds niet verleerd. Wie er gewonnen heeft weten we eigenlijk niet, de score werd niet bijgehouden.

Tegen 17.30 hebben we iedereen bedankt voor het spelen en de fietsen terug gebracht. Daarna ergens wat gedronken en weer op weg met de camper om een camping op te zoeken. Die vonden we in Evergreen, een heel stuk verderop. We waren al laat op de camping en daar troffen we ook nog een securityguard die ons moest inchecken. Hij werkte nog maar 3 weken op de camping en legde uit dat hij alles goed wilde doen. Hij heeft wel 3 keer me bedankt voor mijn geduld en neem dit van me aan wat heb ik een geduld met die man gehad. Het duurde en het duurde maar. Hij wilde alles zo goed doen dat hij zelfs met de rekenmachine uit moest rekenen dat ik 3 dollar wisselgeld terug kreeg. Hij liet in ieder geval niets aan het toeval over.

Na het eten zijn we de spa ingedoken. Op veel campings hebben ze een zwembad en een spa. De spa is meestal verwarmd en dat was deze zeker... We hadden stiekem onze drankvoorraad meegenomen naar de spa en dat mocht de securityguard eigenlijk niet zien. We zijn niet gesnapt en hebben wat drankjes kunnen drinken in de spa. Of hij heeft stiekem de graden van de spa langzaam omhoog gedraaid want die werd steeds warmer en warmer. Als het buiten nou erg fris is dan is dat natuurlijk niet zo erg maar hier was het buiten ook nog wel 25 graden. We hielden het uiteindelijk niet meer vol. Nog even wat gamen en dan naar bed want de volgende dag moesten we door naar Los Angeles.

Maar wel via Malibu! Een kleine omweg maar zeker de moeite waard. Eerst naar het centrum van Malibu gegaan en daar hebben we een bodyboard gehuurd. Gelijk maar even gevraagd waar we het beste konden gaan bodyboarden. Zuma Beach was de beste plek, dus op naar Zuma Beach. We hebben de camper langs het strand neergezet en hebben een plekje op het strand verovert. Nou ja, verovert... Er waren niet veel mensen op het strand en de stranden zijn hier zo lang dat er altijd wel ruimte is. We hadden ook onze eigen Lifeguard op Zuma Beach. We kwamen erachter dat een lifeguard geen overbodige luxe is want de stroming was behoorlijk sterk. Als de golven op het strand slaan dan nemen deze zelfde golven je zo weer mee terug in zee. Het is zelfs lastig om te blijven staan als zo'n golf weer terug stroomt richting zee. Maar we hadden al eens eerder gebodyboard met zulke hoge golven in Australie dus durfde we deze ook wel aan. Het water was erg koud maar met deze golven was het wel erg leuk. De golven waren zo hoog dat je het gevoel had dat de golf je meenam en je daarna ineens met een smak op het zand zou gooien, maar het laatste stuk nam het water je toch weer mee het richting het strand. En dan snel opstaan voordat de golf je weer mee terug neemt de zee in. Het begon al wat laat te worden en we werden tussen 17.00 en 18.00 uur verwacht in Los Angeles bij Phyllis.

Dus bodyboard terug brengen, camper ontdoen van zand en op weg naar Los Angeles. We werden hartelijk ontvangen door Phyllis Neel, onze gastvrouw. Op aanwijzen van Phyllis zijn we wezen eten bij Viva Mexicana in Burbank. Phyllis woont in de wijk Burbank, een luxe dure wijk in Los Angeles. Het huis waar we verblijven is van Ava Gardner geweest. Ze heeft samen met Arti Shaw in dit huis gewoond. Arti Shaw was een muzikant in een jazzband. Daarna is Ava Gardner getrouwd met Frank Sinatra. Phyllis heeft ons dus hartelijk ontvangen. We zijn lekker wezen eten bij Viva Mexicana. Daar was live muziek. Phyllis vertelde dat de muzikanten daar best grote namen zijn in de muziekindustrie. De meeste muzikanten die in het restaurant spelen komen daar spelen na hun pensioen. De wand in het restaurant hing dan ook vol met bekende musici. Wij hebben mexicaans gegeten onder begeleiding van een Big Band.

Phyllis was erg vriendelijk. Ze fokt met andalusische paarden en heeft 2 andalusiers bij haar huis staan. Wat zijn dat fantastisch mooie paarden! Ze worden gebruikt in de filmindustrie. Een van haar paarden stond al een half jaar stil na een blessure maar ze wilden deze weer gaan rijden. Ze bood mij aan of ik op de merrie wilde rijden maar dat heb ik afgeslagen. Het paard stond een half jaar stil en ik wil graag mijn rug nog even heel houden. Ze kon namelijk niet garanderen dat het paard niet zou bokken enzo. Ik heb haar bedankt en het vriendelijk afgeslagen hoe graag ik het ook wilde doen.

De volgende dat, onze laatste dag in Los Angeles, zijn we naar Universial Studio's gegaan. Universial Studio's heeft een geheel pretpark bij de studio's gebouwd en deze was echt fantastisch. We zijn overigens eerst begonnen met de studiotour. Die was ook helemaal super al haalt het wel de magie een beetje uit de filmindusrie. We zijn op bekende sets geweest en hebben ook de scenes gezien waarin deze sets zijn gebruikt. Zo wordt een klein meer op het terrein van Uniiversial Studio's gebruikt voor films waarin gefilmd moet worden op een zee of oceaan. Ook zijn in dat meer voor bepaalde films boten gebouwd op kleine schaal. Dat was raar, je kent de film en de scene die bedoeld wordt en als je dan de set ziet is het zo anders dan je dacht. Voor de film The War of the Worlds, met Tom Cruise, is een set gebruikt met een gecrasht vliegtuig. Deze is geheel nagemaakt en is nog steeds kleiner dan het op televisie lijkt. Ook kon je diverse gebruikte voorwerpen en auto's zien uit beroemde films zoals bijvoorbeeld Back To The Future.

De studio tour was erg leuk en daarna hebben we eerst nog voor publiek gespeeld in een aflevering van House & Family met Christina Ferrari. Dat was ook erg leuk. We komen morgenochtend dus op televiesie! Daarna het park eindelijk in. Ze hadden er echt iets leuks van gemaakt. Overal liepen bekende figuren rond uit films van Universial. Scooby Doo, Shrek, Transformers en noem maar op. Hollywood is toch wel erg leuk hoor. We hebben een show gezien van de film Waterworld dat was echt super! Er kwamen complete vliegtuigen het water invliegen. De acteurs waren ook bekende acteurs die in grote films hadden gespeeld. Ze hebben hier echt alles uit de kast getrokken. Hollywood doet wel wat met je hoor...

Diana heeft Megatron uitgedaagd. Megatron is de slechterik in de transformer films. Toen hij zei; are you picking a fight with me girl? Droop ze toch maar af...

Als je naar Los Angeles gaat moet je zeker een bezoek brengen aan Universal Studio's. En dan morgen weer met het vliegtuig naar huis. We hebben het super gezellig gehad bij Phyllis. Wat een lieve vrouw en erg gezellig. Haar man Randy, een ex baseballplayer was er niet dus die hebben we helaas niet kunnen ontmoeten. Nu zitten we op het vliegveld te wachten en gaan we weer naar huis. Wat een super vakantie, veel ervaringen opgedaan en interessante mensen ontmoet.

• 03 Oktober 2014 - 21:00

Tom Tielbeke:

Ik zie al wel jullie hebben veel gezien en genoten geniet nog even en een goede terugreis groetjes Tom