San Fransisco en Pacific Coast Highway 1 - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Ralf en Diana - WaarBenJij.nu San Fransisco en Pacific Coast Highway 1 - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Ralf en Diana - WaarBenJij.nu

San Fransisco en Pacific Coast Highway 1

Blijf op de hoogte en volg Ralf en Diana

30 September 2014 | Verenigde Staten, San Simeon

San Fransisco is toch wel de leukste stad tot dusver. We verblijven in Eastbay aan de overkant van het water van San Fransisco. Een soort buitenwijk of aanleundorp zeg maar van San Fransisco. We zijn de eerste avond uit eten geweest, op aanraden van Chris en Terry, bij 'Chow' en hebben daar echt lekker gegeten. Daarna zijn we naar het oudste cafe gegaan in Lafayette genaamd de 'Roundup Saloon'. De saloon is al meer dan 100 jaar oud en als je daar naar binnen stapt waan je je even in het verleden. Er staat zelfs nog een werkende juke-box met alleen maar oude platen erin. Die konden we niet gebruiken want er speelde namelijk ook een live band. Het was er erg gezellig. Er kwamen mensen van alle leeftijden en iedereen was even vriendelijk. Ook stond er een 'shuffleboard' een spel dat we nog niet kenden maar wat wel erg leuk is. Het lijkt op het nederlandse sjoelen maar dit bord is wel 4 keer zo lang. De bedoeling is zoveel mogelijk punten te verzamelen door de 'stenen' zo dicht mogelijk bij de rand te schuiven.

Net nadat we een taxi hadden gebeld om ons naar huis te brengen wilden we nog snel even het shuffleboard proberen en de 'shuffle-kwaliteiten' van Ralf viel de Amerikanen direct op. Ralf werd direct gerecruteerd om in hun team plaats te nemen maar helaas, onze taxi kon elk moment komen dus moest hij de uitdaging afslaan.

De volgende dag de stad San Fransico in. Het beste vervoermiddel is de 'Bart' een soort monorail. Waarom het de 'Bart' heet weten we eigenlijk niet. Het enige wat in me opkomt is Bay Area Rail Transportation... maar zal het wel even googelen.
Wij dus met de Bart naar San Fransisco. De Giants, het baseballteam van San Fransisco, speelden ook vandaag dus de Bart was geheel vol. Het voelde wel erg nederlands aan want de hoofkleur van de Giants is oranje. Dus in een oranje gekleurde Bart reden we naar het centrum van San Fransico.

We zijn eerst richting Fishermans Wharf gegaan. Met de nog originele oude trammetjes van San Fransisco zijn we richting onze bestemming gegaan. We gingen eerst eigenlijk de verkeerde kant op maar dat maakte niet uit want we wilden graag met het trammetje de stijle heuvel op zoals we al vaker hadden gezien in diverse films. Ook zouden de huizen uit de serie Full House in San Fransisco staan maar daar zijn we niet meer aan toe gekomen. We zijn uitgestapt vlakbij Fishermans Warf en China Town ingedoken. Het schijnt dat het China Town van San Fransisco de grootste China Town ter wereld is, buiten China om dan...

We hadden even weer het gevoel terug in Hong Kong te zijn. De vele winkeltjes met gedroogde alles... noem het maar op en het is er in de gedroogde versie. Of de winkeltjes met verse producten tot vis en krab aan toe al zwemmend in aquaria. Ook op straat lopen voornamelijk chinezen op een enkele toerist of amerikaan na. Uiteindelijk in Fishermans Warf aangekomen. Overal waren leuke tentjes waar je kon eten of waar ze vis, krab of garnalen verkochten. Er waren ook hier veel straatartiesten aanwezig. Er zaten echt een aantal hele goeie acts bij, van muziek tot jongleren maar echt met goeie shows. We waren dan ook veel meer tijd kwijt in Fishermans Warf dan we aanvankelijk dachten. We konden Pier 39 natuurlijk ook niet overslaan, de pier waar Forest Gump is opgenomen met Bubba Gump Shrimp Co. Vanaf de pier kon je ook Alcatraz zien en de Golden Gate Bridge. We konden geen tickets meer krijgen om naar Alcatraz te gaan, die waren al uitverkocht. Best jammer maar ja we kunnen ook niet alles doen. Ook lagen bij de pier allemaal houten pontons met een boel zeehonden erop.

Daarna door naar het baseball stadion want we wilden graag de laaste wedstrijd van de Giants zien die op zondag werd gespeeld. We waren wel wat laat bij het stadion aangekomen want het was nog een flink eind lopen langs de pier. Zo laat dat alle boxoffices dicht waren. Dan maar een drankje drinken in de bar ernaast en via internet tickets bestellen. Een geluk bij een ongeluk want we konden via internet betere tickets krijgen en voor minder geld. Dus via internet tickets gekocht. We waren helemaal klaar voor de wedstrijd. De merchandise hadden we op Fishermans Warf al gekocht. We moeten ons wel een beetje blenden in dat stadion. Go Giants!

En op zondag was het zover, de laatste wedstrijd van de Giants van het seizoen. Ze moesten spelen tegen de San Diego Padres. En wat weten die amerikanen er een spektakel van te maken. Dat was best indrukwekkend. We hadden goede plaatsen weten te bemachtigen en konden de wedstrijd mooi volgen. Het was ook fan-appreciation day vanwege de laatste wedstrijd van het seizoen en er werd gegooid met prijzen voor de fans. Ipads, Go Pro's, Airbooks, Geld en een auto. We hadden al overlegd met de mensen naast ons dat als wij de auto zouden winnen hun hem wel mochten kopen omdat we in Nederland woonden. Ze boden maar 5 dollar dus dat viel even tegen.

Wat een mooie wedstrijd is het nog geworden, 9-3 voor de Giants en 2 homeruns geslagen. We zijn niet in de prijzen gevallen helaas en ook hebben we geen baseball kunnen vangen, maar de ervaring nemen we wel weer mee. Het voelde ook wel een beetje eigen met de oranje kleuren en de aardige Giants fans om ons heen.

Na de wedstrijd weer met de Bart terug naar Lafayette. Onze spullen pakken en weer op pad met de camper. Dat was weer even wennen na 2 dagen op een vast honk. We werden gelijk al weer met onze neus op de feiten gedrukt want de tank was bijna leeg. Het was inmiddels al vrij laat want Chris had ons naar de Bart gebracht en we moesten met de taxi weer terug. De taxi's hier duurt wel erg lang, ze zeggen er met 5 minuten te zijn, nou maak daar maar 40 minuten van. Dus weer laat op pad en richting de Pacific Coast Highway richting Los Angeles. We hebben overnacht op een camping in Santa Cruz. Omdat het al vrij laat was hebben we weinig gezien van de omgeving dus dat werd pas de volgende dag. We bleken vlak aan het strand te staan. Helaas was het weer een beetje fris en het water ijskoud. Dan maar door want we moeten op woensdag in Los Angeles zijn. We hebben voor de laatste 2 nachten een slaapplek geregeld in Burbank Los Angeles in een landhuis. Dan kunnen we even bijkomen voordat we gaan vliegen en ook nog was van Los Angeles zien. Het reizen met de camper is fantastisch hoor maar kan ook best vermoeiend zijn. We reizen vaak net even te lang door waardoor we eigenlijk te weinig rust krijgen.

De Pacific Coast Highway staat bekend als de mooiste weg van de wereld. Het was een mooie weg en er zaten hele mooie stukken weg in maar of het de mooiste is... De Great Ocean Road in Australie staat toch nog wel bij ons op nummer 1 en dit is een goede tweede plaats. Tijdens de rit zijn we diverse keren gestopt. Er zijn nogal wat dieren langs de kust die je gewoon voorbij was gereden als je niet zou weten dat ze er waren. We hebben zeehonden gezien, pelikanen, aalscholvers en zelfs zeeolifanten. De kust is vol met leuke winkeletjes en we hebben de cowboyscene ingeruild voor de surfscene. Alles draait hier om het surfen.
En dan nu ons verslag bijwerken op een camping net buiten San Simeon. Vandaag door naar Santa Barbara waar we in de planning hebben toch even wat stranduurtjes te gaan pakken.

• 30 September 2014 - 21:53

Cora:

Hoi hoi!!

Gave foto's zeg! Wat een avontuur! En Diana je moet echt schrijfster worden! !
    Geniet nog even!

• 01 Oktober 2014 - 22:25

Mama:

Geweldig allemaal! Ja de great ocean road is ook geweldig mooi.
    Zijn de campings daar ook zo compleet met keuken en barbque?
    Nog maar een paar dagen he!
    Kaya doet het goed hoor, ze is heel lief.
    Dikke kus van mama.